ГУ ДПС України у Тернопільській області інформує!
Особливості застосування резервного РРО при роздрібній торгівлі підакцизними товарами
Відповідно до статті 5 Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами (далі – Закон № 265) на період виходу з ладу РРО та здійснення його ремонту або у разі тимчасового, не більше 7 робочих днів, відключення електроенергії проведення розрахункових операцій здійснюється з використанням книги обліку розрахункових операцій та розрахункової книжки або із застосуванням належним чином зареєстрованого резервного РРО.
Порядок реєстрації та застосування РРО, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затверджений наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05.07.2016 № 918/29048 (далі – Порядок).
Згідно з пунктом 20 глави 2 розділу ІІ Порядку реєстрація резервного РРО проводиться в такому самому порядку, як і реєстрація основного РРО.
Відповідно до статті 15 Закону України від 19.12.1995 № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» зі змінами і доповненнями (далі – Закон № 481) роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин), тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, або пальним може здійснюватися суб’єктами господарювання (у тому числі іноземними суб’єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.
У заяві про видачу ліцензії та у додатку до ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, або пальним суб’єктом господарювання зазначається адреса місця торгівлі і вказуються перелік електронних контрольно-касових апаратів та інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери книг обліку розрахункових операцій, які знаходяться у місці торгівлі, фіскальні номери програмних реєстраторів розрахункових операцій.
Враховуючи викладене, суб’єкт господарювання при роздрібній торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, або пальним може використовувати резервний РРО на період виходу з ладу основного РРО.
Водночас оскільки у додатку до ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, або пальним суб’єктом господарювання вказується перелік РРО, то у разі застосування резервного РР такому суб’єкту необхідно подати заяву до відповідного контролюючого органу на переоформлення відповідної ліцензії із зазначенням реквізитів резервного РРО (модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення).
Понад 1,3 млн грн транспортного податку сплатили на Тернопільщини
За 9 місяців цього року до місцевих бюджетів області надійшло більш як 1,3 млн грн транспортного податку. Це перевищило надходження за січень-вересень 2022 року на 238,3 тис. грн цього майнового платежу.
З усієї суми надходжень 961,3 тис. грн податку сплатили юридичні особи. Громадяни – власники елітних автомобілів перерахували 345,6 тис. грн транспортного платежу.
Нагадаємо, платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року (у 2023 році – 2512500 грн).
Ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25 тис. грн за кожен легковий автомобіль, що є об’єктом оподаткування.
Чи вважаються пільгою положення ст. 283 ПКУ щодо несплати земельного податку за земельні ділянки (у тому числі непридатні для використання у зв’язку з потенційною загрозою їх забруднення вибухонебезпечними предметами) та чи подаються при цьому податкові декларації з плати за землю?
Підпунктом 17.1.4 п. 17.1 ст. 17 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) передбачено, що платник податків має право користуватися податковими пільгами за наявності підстав у порядку, встановленому ПКУ.
Відповідно до п. 30.2 ст. 30 ПКУ підставами для надання податкових пільг є особливості, що характеризують певну групу платників податків, вид їх діяльності, об’єкт оподаткування або характер та суспільне значення здійснюваних ними витрат.
Податкові пільги визначені у Довіднику пільг, що є втратами доходів бюджету, та Довіднику інших податкових пільг, які розміщені на вебпорталі ДПС за посиланням: Головна/Довідники, Реєстри, Переліки/Довідники/Довідники пільг.
Статтею 282 ПКУ визначено перелік пільг щодо сплати земельного податку, а ст. 283 ПКУ перелік земельних ділянок, які не підлягають оподаткуванню земельним податком.
Зокрема, відповідно до п. 283.2 ст. 283 ПКУ не сплачується податок за земельні ділянки, непридатні для використання у зв’язку з потенційною загрозою їх забруднення вибухонебезпечними предметами, у випадку прийняття сільськими, селищними, міськими радами, військовими адміністраціями та військово-цивільними адміністраціями рішень про встановлення податкових пільг зі сплати місцевих податків та/або зборів у порядку, визначеному ПКУ.
До об’єктів оподаткування земельним податком згідно з п.п. 270.1.1 п. 270.1 ст. 270 ПКУ відносяться: земельні ділянки, які перебувають у власності;
земельні частки (паї), які перебувають у власності;
земельні ділянки державної та комунальної власності, які перебувають у володінні на праві постійного користування.
Оскільки земельні ділянки, визначені ст. 283 ПКУ, не є об’єктом оподаткування земельним податком, тому положення щодо несплати земельного податку за земельні ділянки (у тому числі непридатні для використання у зв’язку з потенційною загрозою їх забруднення вибухонебезпечними предметами), визначені ст. 283 ПКУ, не вважаються пільгою та не включені до довідників пільг.
При цьому за такі земельні ділянки, що не підлягають оподаткуванню відповідно до ст. 283 ПКУ, не подаються податкові декларації з плати за землю.
Чи необхідно скасовувати кваліфікований сертифікат відкритого ключа та отримувати новий при зміні податкової адреси платника податків?
Відповідно до п. 45.1 ст. 45 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платник податків – фізична особа зобов’язаний визначити свою податкову адресу.
Податковою адресою платника податків – фізичної особи визнається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків у контролюючому органі.
Платник податків – фізична особа може мати одночасно не більше однієї податкової адреси.
Податковою адресою платника податків – електронного резидента (е-резидента) визнається електронна адреса, зазначена такою особою у заяві про набуття статусу електронного резидента (е-резидента).
Пунктом 45.2 ст. 45 ПКУ визначено, що податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань.
Податковою адресою підприємства, переданого у довірче управління, є місцезнаходження довірчого власника.
Згідно з п. 5 частини другої ст. 23 Закону України від 05.10.2017 № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» зі змінами та доповненнями кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити місцезнаходження юридичної особи, якій видано кваліфікований сертифікат відкритого ключа.
Підпунктом 4.2.6.1 п.п. 4.2.6 п. 4.2 розд. 4 Регламенту Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Державної податкової служби України, погодженого заступником Голови Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України 16 грудня 2022 року та затвердженого в. о. Голови Державної податкової служби України 19 грудня 2022 року, встановлено, що скасування кваліфікованого сертифіката відкритого ключа – це зупинення чинності сертифіката відкритого ключа.
Кваліфікований сертифікат відкритого ключа вважається скасованим з моменту зміни Кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг Державної податкової служби України (далі – Надавач) статусу кваліфікованого сертифіката відкритого ключа на скасований.
Користувач зобов’язаний невідкладно звернутися до Надавача за скасуванням кваліфікованого сертифіката відкритого ключа у разі, зокрема, зміни відомостей, зазначених у кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
Оскільки кваліфіковані сертифікати відкритих ключів містять місцезнаходження тільки юридичних осіб, то у разі зміни:
податкової адреси (місця проживання) фізичної особи – кваліфікований сертифікат відкритого ключа скасовувати не потрібно;
податкової адреси (місцезнаходження) юридичної особи – кваліфікований сертифікат відкритого ключа необхідно скасувати та отримати новий.
З метою скасування кваліфікованого сертифіката користувачу необхідно подати до представництва Надавача заяву на зміну статусу кваліфікованого сертифіката відкритого ключа. При цьому подаються необхідні документи на отримання електронних довірчих послуг щодо формування нового кваліфікованого сертифіката відкритого ключа.
Як подати повідомлення про корупційні дії
Відділ з питань запобігання та виявлення корупції ГУ ДПС інформує про те, що ДПС України внесено зміни до Методичних рекомендацій з питань прийняття та розгляду повідомлень про корупцію в органах Державної податкової служби. Зокрема розширено коло способів надходження/подачі до ДПС повідомлень про корупцію, у зв’язку із прийняттям у промислову експлуатацію ІКС «Єдиний портал повідомлень викривачів» та підключення до нього Державної податкової служби України.
Зокрема, тепер інформацію про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції» з боку працівників податкової служби можна також подати через інформаційно-комунікаційну систему «Єдиний портал повідомлень викривачів» шляхом заповнення форми/обрання відповідних полів.
Порядок отримання та розгляду повідомлень про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції» викладено у роз’ясненні Національного агентства з питань запобігання корупції від 31.08.2023 № 3.
Відповідно до цього, Головним управлінням ДПС у Тернопільській області внесено зміни до наказу ГУ ДПС від 25.08.2021 № 633 «Про організацію роботи з повідомленнями про корупцію в ГУ ДПС у Тернопільській області» (зі змінами).
Додатково нагадуємо, що до ГУ ДПС повідомлення про корупцію можна подати:
– через Єдиний портал повідомлень викривачів;
– через офіційний субсайт ГУ ДПС у Тернопільській області;
– з використанням засобів поштового зв’язку, на адресу: м. Тернопіль, вул. Білецька, 1;
– з використанням спеціальної скриньки для повідомлень про корупцію, яка знаходиться у внутрішній частині входу в адміністративне приміщення ГУ ДПС (поза межами відеоспостереження);
– на електронну адресу уповноваженого підрозділу ГУ ДПС tr.szk25@tax.gov.ua (крім звернень громадян та запитів на отримання публічної інформації);
– під час особистого прийому громадян керівництвом та безпосередньо із службовими особами відділу з питань запобігання та виявлення корупції ГУ ДПС (інформація про порядок запису на прийом, а також графік особистого прийому розміщуються на офіційному вебпорталі ДПС);
– у письмовому вигляді та/або засобами телефонного зв’язку через працівників уповноваженого підрозділу ГУ ДПС (контактний телефон: 0352-43-46-19).
Також у випадку порушення законних прав та свобод громадянина працівниками податкової служби в області, можна звернутись до правоохоронних органів, органів прокуратури тощо.
Просимо громадськість та небайдужих громадян повідомляти про факти неправомірних дій з боку працівників ГУ ДПС у Тернопільській області та його структурних підрозділів.
Сектор інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС у Тернопільській області