Новини, 24 жовтня 2022

Варто мати на увазі про звільнення від сплати єдиного податку на час війни

Законом України від 15 березня 2022 року №2120-IХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» внесені зміни до Податкового кодексу України (далі – ПКУ), зокрема, підрозділ 8 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ доповнено новим п. 9.

Так, тимчасово, з 1 квітня 2022 року до припинення або скасування воєнного стану на території України, згідно з абзацом першим п. п. 9.1 п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку першої та другої груп, мають право не сплачувати єдиний податок.

При цьому такими особами декларація платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця, не заповнюється за період, в якому відповідно до абзацу першого п. п. 9.1 п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ єдиний податок не сплачувався (абзац другий п. п. 9.1 п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ).

Електронні сервіси ДПС – альтернатива Центрам обслуговування платників

Нещодавно в Головному управлінні ДПС у Тернопільській начальник управління податкових сервісів Головного управління ДПС у Тернопільській області Руслан Крисоватий під час сеансу «гаряча лінія» поспілкувався із додзвонювачами щодо альтернативи Центрам обслуговування платників у період війни.

В умовах дії воєнного стану важливим напрямом допомоги платникам податків є електронні сервіси ДПС, які забезпечують спілкування з податковими органами дистанційно. Платники можуть отримати всю необхідну інформацію, довідки, консультації, а також подати звітність до податкових органів без особистого візиту до служби.

Найпопулярнішим електронним сервісом ДПС України є Електронний кабінет. Він забезпечує безконтактні засоби взаємодії платників податків та ДПС з використанням сучасних інформаційних технологій та надає можливість, навіть у період дії воєнного стану, реалізувати свої права та обов’язки у сфері оподаткування в режимі онлайн. Користуватися онлайн цим сервісом від ДПС можуть як юридичні, так і фізичні особи.

Корисним для платників є електронний сервіс InfoTAX, який надає платникам податків можливість через месенджери Telegram та Viber отримувати інформацію про стан розрахунків з бюджетом, результати обробки документів, строки подання звітності та сплати податків тощо. Сервіс актуальний для громадян та платників незалежно від обраної системи оподаткування чи їх організаційно-правової форми.

Низка сервісів податкової служби доступна і на порталі Дія в розділі «Мої податки», де платники можуть отримати інформацію про свої податкові дані, стан розрахунків з бюджетом, дані про банківські рахунки, а також мають можливість сплатити податки та подати декларацію.

Найактуальніші запитання прямого зв’язку та відповіді на них пропонуємо вашій увазі.

Запитання: Як можна отримати інформацію про отримані доходи та сплачені податки через Електронний кабінет?

Руслан Крисоватий: Фізична особа – платник податків засобами Електронного кабінету може отримати відомості з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді, засвідчені кваліфікованою електронною печаткою ДПС.

Сервіс функціонує для фізичних осіб в приватній частині Електронного кабінету меню «ЕК для громадян» та надає змогу після проходження електронної ідентифікації в будь-який час отримати інформацію про себе. Зокрема – відомості про суми виплачених доходів та утриманих податків з ДРФО надаються за результатами обробки Запиту (F1300203). Запит заповнюється автоматично відповідно до реєстраційних даних платника податків. Відповідь на запит можна переглянути у вкладці Вхідні документи меню Вхідні/вихідні документи. Середня тривалість обробки запиту складає близько 30 хвилин.

Електронний документ, засвідчений кваліфікованою електронною печаткою ДПС, є аналогом паперового документа, виданого контролюючим органом.

Інструкція щодо дій користувача для отримання такого електронного документа знаходиться на офіційному вебпорталі ДПС за адресою: http://tax.gov.ua у приватній частині Електронного кабінету в розділі: Допомога→ЕК для громадян→Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків.

Запитання: Чи мають змогу фізичні особи засобами Електронного кабінету сплатити податки, збори, платежі та єдиний внесок?

Руслан Крисоватий: Так, фізичні особи мають змогу засобами Електронного кабінету сплатити податки, збори, платежі та єдиний внесок, скориставшись однією з платіжних систем.

Для фізичних осіб також реалізована можливість автоматичного заповнення платіжного доручення на підставі облікових даних платника, відомостей щодо рахунків для зарахування платежів до бюджету.

Для користування електронним сервісом необхідно в меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету обрати податок (платіж), який необхідно сплатити, та одну з платіжних систем: Portmone.com, EasyPay, Liqpay.

Після переходу на сайт платіжної системи платнику необхідно завершити заповнення платіжного документа та підтвердити операцію.

Звертаємо увагу, що оплата рахунків платником здійснюється з використанням платіжної карти клієнта банку.

Додатково повідомляємо, що при виникненні питань з приводу користування Електронним кабінетом платники податків мають можливість звернутися до ДПС за телефоном 0 800 501 007 (напрямок 0).

Запитання: Чи можна припинити підприємницьку діяльність, якщо особа перебуває за кордоном?

Руслан Крисоватий: Так, можете подати заяву на припинення підприємницької діяльності онлайн і не відвідувати державного реєстратора/Центр надання адміністративних послуг.

Для цього знадобиться кваліфікований електронний підпис, за допомогою якого необхідно зареєструватися або авторизуватися (якщо вже зареєстровані) у кабінеті громадянина на порталі «ДІЯ» (https://diia.gov.ua).

Заповнити онлайн-форму на отримання послуги. Уся важлива інформація вже зберігається в системі – слід лише перевірити, чи вона вірна, та підписати заяву за допомогою електронного підпису.

Підписану заяву буде автоматично надіслано до державного реєстратора, інформацію про закриття буде також надіслано до податкової служби.

Статус заяви можна перевірити у кабінеті громадянина. Повідомлення про закриття фізичної особи – підприємця з’явиться у кабінеті та буде відправлено електронною поштою.

Після внесення запису про припинення підприємницької діяльності необхідно сплатити податки та подати податкову звітність.

Запитання: Чи можна подати податкову декларацію платнику єдиного податку через портал «ДІЯ»?

Руслан Крисоватий: Платники податків для формування та подання податкової звітності в електронному вигляді можуть скористуватися функціоналом Електронного кабінету (https://cabinet.tax.gov.ua), Єдиного вікна подання електронної звітності, а також іншим комерційним програмним забезпеченням.

Крім того, фізичні особи-підприємці – платники єдиного податку першої-третьої груп, які:

не мають найманих працівників;

не є платниками ПДВ;

не змінювали групу оподаткування з початку 2021 року;

не перебувають у процесі припинення підприємницької діяльності,

мають можливість подати податкову декларацію платника єдиного податку – фізичної особи-підприємця, сформувавши її на порталі «ДІЯ» (https://diia.gov.ua).

Для цього необхідно зареєструватись чи авторизуватись в кабінеті громадянина за допомогою електронного підпису або BankID. «ДІЯ» перевірити дані платника в реєстрах Державної податкової служби України, якщо підприємець діючий та перебуває на спрощеній системі оподаткування і не зареєстрований платником ПДВ – подання декларації стане доступним.

Також у мобільному застосунку «ДІЯ» можна створити кваліфікований електронний підпис «Дія.Підпис» і використовувати його для подання декларацій через застосунок. 

Запитання: Яким програмним забезпеченням можна скористатися для реєстрації ПРРО?

Руслан Крисоватий: Безкоштовне програмне забезпечення розміщене на банері «Програмні РРО» за посиланням: Головна – Банер – Програмні РРО.

Програмне забезпечення ПРРО завантажується відповідно операційної системи вашого пристрою – з AppStore для iOS версії 15 або новіше), з PlayMarket для Android (версії 15 або новіше), з вебпорталу ДПС для Windows (версії 7 SP1 або новіше).

Запитання: Чи треба волонтеру ставати на облік у податковій службі?

Руслан Крисоватий: Так, треба. Для включення до Реєстру волонтерів, благодійник – фізична особа подає заяву, копію документа про реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта та довідку з банку із зазначенням реквізитів рахунків, відкритих на ім’я такого волонтера, що призначені для здійснення благодійної діяльності.

Заява про включення до Реєстру подається за формою №1-РВ та може бути подана особисто до будь-якого органу ДПС. Якщо заяву подавати через уповноважену особу чи поштою – то лише за основним місцем обліку фізичної особи – благодійника.

При поданні документів поштою підпис фізичної особи – благодійника на заяві та копія довідки про відкриття рахунка фізичною особою, що призначений для здійснення благодійної діяльності, мають бути завірені нотаріально.

Включення до Реєстру волонтерів здійснюється протягом одного робочого дня.

Кошти, отримані на такі рахунки, не включатимуться до загального оподатковуваного доходу фізичної особи – волонтера.

Які платники мають право на отримання бюджетного відшкодування

Відповідно до п. 200.4 ст. 200 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) при від’ємному значенні суми, розрахованої згідно з п. 200.1 ст. 200 ПКУ, така сума:

а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до ПКУ) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до п. 200 прим. 1.3 ст. 200 прим. 1 ПКУ на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу:

б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до п. 200 прим. 1.3 ст. 200 прим. 1 ПКУ на момент отримання контролюючим органом податкової декларації на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов’язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету.

Не підлягає бюджетному відшкодуванню сума від’ємного значення, до розрахунку якої включено суми податку, сплачені отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам товарів/послуг, які використані або будуть використані в операціях з першого постачання житла (об’єктів житлової нерухомості), неподільного житлового об’єкта незавершеного будівництва/майбутнього об’єкта житлової нерухомості. Суми такого від’ємного значення зараховуються до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду до її повного погашення податковими зобов’язаннями;

в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Згідно з п. п. 14.1.18 п. 14.1 ст. 14 ПКУ бюджетне відшкодування – відшкодування від’ємного значення податку на додану вартість на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за результатами перевірки платника.

Згідно із п. 200.7 ст. 200 ПКУ платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному контролюючому органу податкову декларацію з ПДВ та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.

Формування Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування (далі – Реєстр) здійснюється на підставі баз даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує податкову політику, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів (п. п. 200.7.1 п. 200.7 ст. 200 ПКУ).

Порядок ведення та форма Реєстру затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Заяви про повернення сум бюджетного відшкодування автоматично вносяться до Реєстру протягом операційного дня їх отримання у хронологічному порядку їх надходження.

Повернення узгоджених сум бюджетного відшкодування здійснюється у хронологічному порядку відповідно до черговості внесення до Реєстру.

Виходячи з вищезазначеного, право на отримання бюджетного відшкодування мають платники ПДВ, які прийняли рішення про повернення суми бюджетного відшкодування та подають відповідному контролюючому органу податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.

Тернопільські автовласники сплатили майже 1,1 млн грн транспортного податку

Власники елітних автомобілів сплатили до місцевих бюджетів Тернопільщини майже 1,1 млн грн транспортного податку упродовж січня-вересня цього року. Територіальні громади додатково отримали 106,2 тис. грн цього платежу. Адже сплата перевищила очікувані надходження на 11 відсотків.

При цьому підприємства та установи, на балансі яких є дороговартісні авто, перерахували 932,7 тис. грн транспортного податку. Приріст до очікуваних надходжень склав 20 відсотків. Отож додаткова сума сплаченого податку склала 155,3 тис. гривень.

Фізособи з початку року сплатили 135,9 тис. грн за елітні автомобілі.

Найбільші суми до скарбниць територіальних громад надійшли від платників Тернопільського району – 863,4 тис. грн, а також Чортківського району ­ 205,1 тис. гривень.

Нагадаємо, що платити транспортний податок потрібно у випадку, якщо з року випуску легкового автомобіля минуло не більше п’яти років (включно) та його вартість перевищує 375 мінімальних зарпла,т встановлених законом на 1 січня звітного року: у 2022 р. – 2 437 500 гривень. Ставка податку – 25 000 грн за кожен легковий автомобіль.

Сплачується податок за місцем реєстрації платника податку, вказаним у реєстраційних документах на автомобіль, та зараховується до місцевих бюджетів.

ФОП отримано вітчизняний або міжнародний грант: оподаткування доходу

Відповідно до п. п. 14.1.277 1 п. 14.1 ст. 14 розд. I Податкового кодексу України (далі – ПКУ), бюджетний грант – це цільова допомога у вигляді коштів або майна, що надаються на безоплатній і безповоротній основі за рахунок коштів державного та/або місцевих бюджетів, міжнародної технічної допомоги для реалізації проекту або програми у сферах культури, туризму та у секторі креативних індустрій, спорту та інших гуманітарних сферах у порядку, встановленому законом. Перелік надавачів бюджетних грантів визначає Кабінет Міністрів України.

Оподаткування доходів фізичних осіб – підприємців на загальній системі оподаткування визначено ст. 177 розд. ІV ПКУ.

Об’єктом оподаткування фізичної особи – підприємця на загальній системі оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) i документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи – підприємця (п. 177.2 ст. 177 ПКУ).

Відповідно до п. п. 177.3.2 п. 177.3 ст. 177 ПКУ не включаються до доходу фізичної особи – підприємця суми доходу у вигляді бюджетного гранту.

Оподаткування доходів, отриманих фізичною особою – підприємцем у вигляді такого гранту, здійснюється у порядку, визначеному п. 170.7 прим. 1 ст. 170 ПКУ.

Враховуючи викладене, оскільки дохід, отриманий фізичною особою – підприємцем на загальній системі оподаткування, у вигляді бюджетного або міжнародного гранду не пов’язаний з результатом від здійснення господарської діяльності таким підприємцем, тобто не включається до його доходу, то сума зазначеного доходу оподатковуються за загальними правилами, встановленими ПКУ для платників податку – фізичних осіб.

Цілі та сума благодійної допомоги, що не включається до оподатковуваного доходу

Відповідно до п. п. 165.1.54 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається сума (вартість) благодійної допомоги:

а) виплаченої (наданої) благодійниками, у тому числі благодійниками – фізичними особами, які внесені до Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації (далі – Реєстр волонтерів), в порядку, визначеному Законом України від 05 липня 2012 року №5073-VI «Про благодійну діяльність та благодійні організації» із змінами та доповненнями (далі – Закон №5073), на користь:

учасників бойових дій – військовослужбовців (резервістів, військовозобов’язаних) та працівників Збройних Сил України (далі – ЗСУ), Національної гвардії України, Служби безпеки України (далі – СБУ), Служби зовнішньої розвідки України, Державної прикордонної служби України, осіб рядового, начальницького складу, військовослужбовців, працівників Міністерства внутрішніх справ України (далі – МВС), Управління державної охорони України, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, поліцейських та працівників Національної поліції України, які захищають (захищали) незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, беруть (брали) безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції, у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії росії у Донецькій та Луганській областях, перебуваючи безпосередньо в районах та у період здійснення зазначених заходів; працівників підприємств, установ, організацій, які залучаються (залучалися) та беруть (брали) безпосередню участь в антитерористичній операції в районах її проведення, у забезпеченні здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії росії у Донецькій та Луганській областях, перебуваючи безпосередньо в районах та у період здійснення зазначених заходів, у порядку, встановленому законодавством, або на користь членів сімей таких учасників бойових дій, які під час участі в антитерористичній операції, участі в забезпеченні її проведення, у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії росії у Донецькій та Луганській областях, перебуваючи безпосередньо в районах та у період здійснення зазначених заходів, зазнали поранення, контузії чи іншого ушкодження здоров’я, загинули, померли внаслідок поранення, її контузії чи каліцтва, отриманих під час участі в антитерористичній операції, забезпеченні проведення, у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії росії у Донецькій та Луганській областях, перебуваючи безпосередньо в районах та у період здійснення зазначених заходів, чи визнані безвісно відсутніми в установленому порядку;

учасників масових акцій громадського протесту в Україні, які зазнали поранення, контузії чи іншого ушкодження здоров’я під час участі в цих акціях у період з 21.11.2013 до 28.02.2014, а також 02.05.2014 в місті Одесі, або на користь членів сімей таких учасників, які загинули чи померли внаслідок отриманих у цей період поранень, контузії чи іншого ушкодження здоров’я або визнані безвісно відсутніми в установленому порядку;

фізичних осіб, які мешкають (мешкали) на території населених пунктів, де проводиться (проводилася) антитерористична операція, та/або вимушено покинули місце проживання у зв’язку з проведенням антитерористичної операції в таких населених пунктах;

фізичних осіб, які мешкали на території Автономної Республіки Крим та вимушено покинули місце проживання у зв’язку з тимчасовою окупацією території України, визначеної Законом України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» ;

б) отриманої благодійниками – фізичними особами, які внесені до Реєстру волонтерів в порядку, визначеному Законом №5073, для надання благодійної допомоги на користь осіб, визначених у підпунктах «а» та «в» п. п. 165.1.54 п. 165.1 ст. 165 ПКУ (безпосередньо таким особам або через Міністерство оборони України, Головне управління Національної гвардії України, СБУ, Службу зовнішньої розвідки України, Адміністрацію Державної прикордонної служби України, МВС, Національну поліцію України, Управління державної охорони України, Адміністрацію Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, через органи управління інших утворених відповідно до законів України військових формувань, їх з’єднання, військові частини, підрозділи, установи або організації, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету), у розмірі, фактично використаному на такі цілі, та на відшкодування документально підтверджених витрат таких благодійників, пов’язаних із наданням зазначеної благодійної допомоги. Положення п. п. 165.1.54 п. 165.1 ст. 165 ПКУ застосовуються також до благодійної допомоги, отриманої зазначеними благодійниками – фізичними особами у звітному податковому році, що передує року їх внесення до Реєстру волонтерів;

в) виплаченої (наданої) благодійниками, у тому числі благодійниками – фізичними особами, у порядку, визначеному Законом №5073, на користь:

учасників бойових дій – військовослужбовців (резервістів, військовозобов’язаних) та працівників ЗСУ, Національної гвардії України, СБУ, Служби зовнішньої розвідки України, Державної прикордонної служби України, осіб рядового, начальницького складу, МВС, Управління державної охорони України, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, добровольчих формувань територіальних громад, поліцейських та працівників Національної поліції України, у тому числі тих, які зазнали поранення, контузії чи іншого ушкодження здоров’я, загинули, померли внаслідок поранення, контузії чи каліцтва, які захищають (захищали) незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, беруть (брали) безпосередню участь у відсічі збройної агресії та забезпеченні національної безпеки, усуненні загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності у період дії воєнного, надзвичайного стану в Україні, перебуваючи безпосередньо в районах здійснення зазначених заходів, або на користь членів сімей таких учасників бойових дій;

працівників підприємств, установ, організацій, сил цивільного захисту, які залучаються (залучалися) та беруть (брали) безпосередню участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії росії, перебуваючи безпосередньо в районах проведення бойових дій та у період здійснення бойових дій, у порядку, встановленому законодавством, або на користь членів їхніх сімей;

фізичних осіб, які мешкають (мешкали) на території населених пунктів, в яких проводяться (проводилися) бойові дії, та/або які вимушено покинули місце проживання у зв’язку з проведенням бойових дій у таких населених пунктах.

Для цілей цього підпункту до членів сімей учасників бойових дій та/або учасників масових акцій громадського протесту в Україні належать:

батьки (якщо вони до досягнення особою повноліття не були позбавлені стосовно неї батьківських прав);

дід та баба (якщо батьки померли);

інший із подружжя (якщо він (вона) не одружилися вдруге);

малолітні та/або неповнолітні діти;

повнолітні діти, які навчаються за денною або дуальною формою здобуття освіти у закладах професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, до закінчення ними закладів освіти, але не більше ніж до досягнення 23 років;

повнолітні діти, які не мають своїх сімей;

повнолітні діти, які мають свої сім’ї, але стали особами з інвалідністю до досягнення повноліття;

утриманці загиблого (померлого), яким у зв’язку з цим виплачується пенсія.

Зазначені у цьому підпункті доходи не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платників податку до 31 грудня включно року, наступного за роком, в якому завершено проведення антитерористичної операції та/або припинено або скасовано воєнний, надзвичайний стан в Україні, та/або завершено здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії росії.

Порядок оподаткування благодійної допомоги встановлено п. 170.7 ст. 170 ПКУ.

Водночас п. 29 підрозд. 1 розд. ХХ «Перехідні положення ПКУ встановлено, що, що положення п. п. «б» п. п. 165.1.54 п. 165.1 ст. 165 ПКУ щодо обов’язковості документального підтвердження витрат благодійників – фізичних осіб, які внесені до Реєстру волонтерів в порядку, визначеному Законом №5073, для надання благодійної допомоги на користь осіб, визначених у підпунктах «а», «в» п. п. 165.1.54 п.165.1 ст. 165 ПКУ, не застосовується до витрат таких благодійників у період з 24 лютого 2022 року до 01 травня 2022 року.

Згідно з п. п. 170.7.8 не включається до оподатковуваного доходу благодійна допомога, що надається згідно з п. п. 165.1.54 п. 165.1 ст. 165 ПКУ:

а) у будь-якій сумі (вартості), що надається:

платникам податку, визначеним абзацом другим п. п. «а», п. п. «б» та абзацом другим п. п. «в» п. п. 165.1.54 п. 165.1 ст. 165 ПКУ, – для закупівлі або у вигляді спеціальних засобів індивідуального захисту (касок, бронежилетів, виготовлених відповідно до військових стандартів), технічних засобів спостереження, лікарських засобів, засобів особистої гігієни, продуктів харчування, предметів речового забезпечення чи інших товарів (робіт, послуг) за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України (далі – КМУ), чи для оплати (компенсації) вартості лікарських засобів, донорських компонентів, виробів медичного призначення, технічних та інших засобів реабілітації, платних послуг з лікування, забезпечення виробами медичного призначення, технічними та іншими засобами реабілітації, послуг медичної реабілітації, санаторно-курортного оздоровлення;

платникам податку, визначеним абзацами третім-п’ятим п. п. «а», абзацами третім і четвертим п. п. «в» п. п. 165.1.54 п. 165.1 ст. 165 ПКУ, як допомога на лікування та медичне обслуговування (обстеження, діагностику), у тому числі – для оплати (компенсації) вартості лікарських засобів, донорських компонентів, виробів медичного призначення, технічних та інших засобів реабілітації, платних послуг з лікування, забезпечення виробами медичного призначення, технічними та іншими засобами реабілітації, послуг медичної реабілітації, санаторно-курортного оздоровлення;

б) у сумі, що сукупно протягом звітного (податкового) року не перевищує 500 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, – на відновлення втраченого майна, на житлові, соціальні і побутові потреби та на інші потреби згідно з переліком, що визначається КМУ, що виникли у платників податку, визначених п. п. 165.1.54 п. 165.1 ст. 165 ПКУ. Якщо загальна сума отриманої благодійної допомоги протягом звітного (податкового) року перевищує зазначений граничний розмір, сума перевищення над таким розміром оподатковується за ставкою, встановленою п. 167.1 ст. 167 ПКУ (18 відс.), і платник податку зобов’язаний подати річну податкову декларацію про майновий ста і доходи із зазначенням сум благодійної допомоги.

Сектор інформаційної взаємодії

Головного управління ДПС у Тернопільській області

Вам також може сподобатися...