Захист прав споживачів

Захист прав споживачів — гарантований законом контроль за якістю і безпечністю продукції та всіх видів послуг і робіт з боку держави та є складовою частиною захисту прав людини.

Споживачі під час придбання, замовлення або використання продукції, яка реалізується на території України, для задоволення своїх особистих потреб мають право на:

  • захист своїх прав державою;
  • належну якість продукції та обслуговування;
  • безпеку продукції;
  • необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про продукцію, її кількість, якість, асортимент, а також про її виробника (виконавця, продавця);
  • відшкодування шкоди (збитків), завданих дефектною чи фальсифікованою продукцією або продукцією неналежної якості, а також майнової та моральної (немайнової) шкоди, заподіяної небезпечною для життя і здоров’я людей продукцією у випадках, передбачених законодавством;
  • звернення до суду та інших уповноважених органів державної влади за захистом порушених прав;
  • об’єднання в громадські організації споживачів (об’єднання споживачів).

КОРИСНІ ПОРАДИ СПОЖИВАЧАМ


Зразки звернень щодо порушень прав споживачів, розміщені на сайті Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області.