Новини, 22 липня 2022

Власники дорогих авто спрямували до бюджетів Тернопільщини 715,6 тис. гривень

Упродовж січня-червня 2022 року до місцевих бюджетів Тернопілля надійшло 712,6 тис. грн транспортного податку, що перевищило очікувані надходження на 10 відсотків. Відтак скарбниці територіальних громад краю отримали додатково 62,1 тис. грн цього майнового платежу.

З усієї суми надходжень 663,3 тис. грн податку сплатили юридичні особи, а це 27 відсотків або 142,8 тис. грн додатково. Громадяни – власники автомобілів класу «люкс» перерахували 49,2 тис. грн транспортного платежу.

Нагадаємо, платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року (у 2022 році – 2473500 грн, а в 2021 – 2250000 гривень).

Ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25 тис. грн за кожен легковий автомобіль, що є об’єктом оподаткування.

Сектор комунікацій

Головного управління ДПС у Тернопільській області

До кінця літа громадяни ще можуть задекларувати отримані та не задекларовані доходи

Кампанія одноразового (спеціального) добровільного декларування активів фізичних осіб завершується 31 серпня цього року.

Так, починаючи з вересня 2021 року громадяни України мали право подати одноразову (спеціальну) добровільну декларацію.

Нагадаємо, що одноразове (спеціальне) добровільне декларування – це особливий порядок добровільного декларування фізичною особою належних їй активів, розміщених на території України та/або за її межами, якщо такі активи фізичної особи були одержані за рахунок доходів, з яких не були сплачені або сплачені не в повному обсязі податки і збори.

Скористатися одноразовим (спеціальним) добровільним декларуванням можуть фізичні особи – резиденти, у тому числі самозайняті особи, а також фізичні особи, які не є резидентами України, але які були резидентами на момент отримання (набуття) об’єктів декларування чи на момент нарахування (отримання) доходів, за рахунок яких були отримані (набуті) об’єкти декларування.

Одноразова (спеціальна) добровільна декларація подається виключно декларантом в електронній формі.

Об’єктами одноразового декларування можуть бути валютні цінності, нерухоме майно, рухоме майно (транспортні засоби, предмети мистецтва та антикваріату, дорогоцінні метали, дорогоцінне каміння, ювелірні вироби тощо), частки (паї) у майні юридичних осіб інші корпоративні права, майнові права на об’єкти інтелектуальної власності, цінні папери, права на отримання дивідендів, інші активи фізичної особи, у тому числі майно, банківські метали, що не розміщені на рахунках.

Сума збору визначається шляхом застосування до бази нарахування відповідних ставок:

– 5% (6% із сплатою трьома рівними частинами щорічно) для валютних цінностей на рахунках у банках України та щодо права грошової вимоги до резидентів, нерухомого та рухомого майна, цінних паперів, права на отримання дивідендів, процентів, що знаходяться (зареєстровані) в Україні;

– 9% (11,5% із сплатою трьома рівними частинами щорічно) для валютних цінностей в іноземних банках та щодо права грошової вимоги до нерезидентів, та майна, що знаходиться за межами України;

– 2,5% (3% із сплатою трьома рівними частинами щорічно) щодо номінальної вартості державних облігацій України з терміном обігу більше ніж 365 днів без права дострокового погашення, придбаних декларантом у період з 1 вересня 2021 року по 31 серпня 2022 року до подання одноразової декларації.

Сплата збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування здійснюється декларантом протягом тридцяти календарних днів з дати подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації, а при обранні альтернативних ставок – також до 1 листопада 2023 року та до 1 листопада 2024 року. Якщо збір своєчасно не сплачений, або сплачений не в повному обсязі, спеціальна декларація платника податків вважається неподаною і на нього не поширюються передбачені реформою гарантії та звільнення від відповідальності.

Подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації є правом, а не обов’язком фізичної особи. Декларант звільняється від кримінальної, адміністративної та фінансової відповідальності у випадку декларування таких активів.

Консультації з питань подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації та сплати збору можна отримати за тел. 0352 43 46 26 або в Центрах обслуговування платників.

Звільнено від сплати військового збору осіб, що боронять країну та дають відсіч окупантам

Не підлягають оподаткуванню військовим збором, у період дії правового режиму воєнного стану, доходи у вигляді грошового забезпечення військовослужбовців та працівників Збройних Сил України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Державної прикордонної служби України, осіб рядового, начальницького складу, військовослужбовців, працівників Міністерства внутрішніх справ України, Управління державної охорони України, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань та інших осіб на період їх безпосередньої участі в здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримуванні збройної агресії росії.

Так, саме 9 липня 2022 року набрав чинності Закон України від 19 червня 2022 року №2308-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей оподаткування військовим збором грошового забезпечення військовослужбовців та інших осіб, які беруть безпосередню участь в бойових діях в умовах воєнного стану, яким внесено зміни до п. п. 1.7 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу.

Перехід на єдиний податок третьої групи за ставкою 2 відс. доходу: нюанси ПДВ

Законом України від 12 травня 2022 року №2260-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» (далі – Закон №2260), який набрав чинності 27 травня 2022 року, відновлено податковий обов’язок платників податків, у яких є можливість виконувати свої податкові обов’язки, зокрема, в частині щодо дотримання термінів сплати податків, подання податкової звітності, реєстрації ПН/РК в ЄРПН.

Так, відповідно до п. п. 69.1 п. 69 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов’язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої п. 46.2 ст. 46 ПКУ, реєстрації у відповідних реєстрах ПН/РК, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов’язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом №2260 за умови реєстрації такими платниками ПН/РК в ЄРПН до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.

Платники єдиного податку третьої групи, які використовують особливості оподаткування єдиним податком за ставкою 2 відс., звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання податкових обов’язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня переходу таких платників на застосування особливостей оподаткування єдиним податком третьої групи за ставкою 2 відс. за умови виконання ними таких податкових обов’язків, щодо реєстрації ПН/РК в ЄРПН, подання звітності, сплати податків і зборів, протягом 60 календарних днів з дня переходу на систему оподаткування, на якій такі платники податку перебували до обрання особливостей оподаткування єдиним податком за ставкою 2 відсотки.

При цьому, для платників єдиного податку третьої групи, які використовують особливості оподаткування, встановлені п. 9 підрозд. 8 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ реєстрація платником ПДВ є призупиненою.

Під призупиненням реєстрації платником ПДВ для цілей п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ розуміється, що для платників єдиного податку третьої групи, які використовують особливості оподаткування, встановлені п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, призупиняються права та обов’язки, встановлені розд. V та підрозд. 2 розд. ХХ ПКУ (у тому числі щодо формування податкового кредиту) на період використання особливостей оподаткування, встановлених п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ.

Отже, якщо перехід на єдиний податок за ставкою 2 відс. доходу відбувається після набрання чинності Законом №2260 (починаючи з 27 травня 2022 року) та суб’єкти господарювання мають можливість виконувати свої податкові обов’язки, то:

реєстрація в ЄРПН ПН/РК, складених за операціями з постачання товарів/послуг, здійсненими протягом лютого-травня 2022 року, здійснювалася до 15 липня 2022 року;

податкова декларація з ПДВ (далі – декларація) за лютий-травень 2022 року, подавалася до 20 липня 2022 року (тобто по 19 липня 2022 року включно);

граничний термін сплати податку за деклараціями за лютий-травень 2022 року – 31 липня 2022 року.

Втім кожен конкретний випадок щодо термінів реєстрації ПН/РК в ЄРПН, подання звітності з ПДВ та сплати податку в умовах дії воєнного стану повинен розглядатися з урахуванням конкретних обставин здійснених операцій та, зокрема, умов переходу на спрощену систему оподаткування за ставкою 2 відс., тому рекомендуємо платникам звертатися до ДПС для отримання індивідуальної податкової консультації в порядку, визначеному пунктом 52.1 статті 52 ПКУ, із детальним описом обставин, що виникли при здійсненні операцій.

Скасування окремих пільг з оподаткування

Варто нагадати, що з 1 липня 2022 року набрав чинності закон України від 21 червня 2022 року №2325-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо перегляду окремих пільг з оподаткування» (далі – Закон №2325), яким внесено зміни до Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Законом №2325 передбачено заборону для платників єдиного податку третьої групи (юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців), які використовують особливості оподаткування, встановлені п. п. 9.3 п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ здійснення імпорту автомобілів легкових, кузовів до них, причепів та напівпричепів, мотоциклів, транспортних засобів, призначених для перевезення 10 осіб і більше, транспортних засобів для перевезення вантажів, скасування звільнення від оподаткування ПДВ при ввезенні товарів на митну територію України платниками єдиного податку третьої групи, які використовують особливості оподаткування, встановлені п. п. 9.3 п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ;

скасування звільнення від оподаткування ПДВ, акцизним податком операцій з ввезення фізичними особами на митну територію України автомобілів легкових, кузовів до них, причепів та напівпричепів, мотоциклів, транспортних засобів, призначених для перевезення 10 осіб і більше, транспортних засобів для перевезення вантажів у митному режимі імпорту;

скасування звільнення від оподаткування ПДВ операцій з ввезення товарів на митну територію України у митному режимі імпорту суб’єктами господарювання, які зареєстровані платниками єдиного податку першої, другої та третьої групи.

Сектор інформаційної взаємодії

Головного управління ДПС у Тернопільській області

Вам також може сподобатися...